FAQ

Ogólne

1.

Jak działa Receptovo?

Wypełnij odpowiedni, wstępny formularz medyczny i odpowiedz na wszystkie pytania. Lekarz otrzyma Twoją ankietę i dokona jej weryfikacji a następnie skontaktuje się z Tobą w celu przeprowadzenia dodatkowego, szczegółowego wywiadu. W przypadku pozytywnej weryfikacji otrzymasz wiadomość e-mail oraz sms z kodem. W celu realizacji e-recepty wystarczy podać w aptece kod, który otrzymałaś/eś i swój PESEL.

2.

Czy moje dane osobowe są bezpieczne?

Jak najbardziej wszystkie dane naszych Pacjentów są chronione.Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w naszej polityce prywatności oraz regulaminie serwisu. 

3.

Czy i kiedy lekarz może odmówić wystawienia e-recepty/e-zwolnienia ?

Tak, lekarz ma prawo odmówić zrealizowania usługi, gdy ma przesłanki co do zasadności jej wystawienia. Są to m.in. obiekcje natury medycznej, brak wyraźnych wskazań, błędy w wypełnionym formularzu.

4.

Czy są jakiekolwiek dodatkowe koszty konsultacji lekarskiej ?

Nie ma ukrytych kosztów. Pełny koszt zawsze widnieje w formularzu usługi i podany jest przed dokonaniem płatności.

5.

W jakich godzinach realizowane są zamówienia na usługi ?

Zamówienia realizowane są w godzinach od 8:00 do 20:00, 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone po godzinie 20:00 zrealizowane zostaną następnego dnia w godzinach porannych, jako pierwsze do realizacji.

Pokaż więcej
6.

Gdzie mogę załączyć dokumentację medyczną do wizyty ?

Dokumentację medyczną można dołączyć podczas składania zamówienia w formularzu medycznym bądź przesłać mailowo na adres: kontakt@receptovo.pl

7.

W jaki sposób mogę zapłacić za konsultację medyczną ?

Obsługujemy szybkie przelewy oraz przelewy BLIK za pośrednictwem serwisu Przelewy24.

8.

Jaką mam pewność, że przepisany lek będzie dostępny w wybranej przeze mnie aptece?

W ramach telekonsultacji lekarz nie weryfikuje dostępności leków w aptekach. Takie informacje dostępne są w aptekach lub serwisach wskazujących dostępność leków w konkretnych aptekach.

9.

Czy jest możliwość zwrotu kosztów, gdy nie otrzymam e-recepty/e-zwolnienia ?

Niestety nie ma takiej możliwości. Lekarz ma prawo odmówić wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia w konkretnych przypadkach. O zaistniałej sytuacji wraz z adnotacją zostaną Państwo poinformowani. 

10.

Nie otrzymałem informacji zwrotnej po konsultacji. Co robić ?

W pierwszej kolejności prosimy o sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce e-mail oraz wiadomości sms. Jeśli wiadomości nie dotarły napisz wiadomość na adres kontakt@receptovo.pl w celu wyjaśnienia sytuacji. 

11.

Co to jest telemedycyna ?

Telemedycyna to forma udzielania świadczeń medycznych takich jak udzielanie porad medycznych, diagnozowanie i leczenie pacjentów przy użyciu systemów teleinformatycznych. Jest to kontakt lekarza z pacjentem na odległość, którego celem jest ocena zdrowia pacjenta.

12.

Czy muszę się rejestrować, aby skorzystać z usługi ?

Nie, nie ma konieczności rejestracji. 

13.

Czy mogę skorzystać z Receptovo, jeśli nie posiadam ubezpieczenia zdrowotnego ?

Tak, Receptovo jest dostępne dla wszystkich osób, niezależnie od posiadania ubezpieczenia zdrowotnego.

14.

Co zrobić jeśli napotkałem jakikolwiek problem?

Jeśli napotkasz problem podczas korzystania z Receptovo, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta za pomocą adresu e-mail: kontakt@receptovo.pl lub przez formularz kontaktowy na naszej stronie (zakładka kontakt). Prosimy o wiadomość odnośnie zaistniałego problemu a Nasz zespół postara się jak najszybciej Ci pomóc. 

15.

Dlaczego usługi są płatne ?

Nasz podmiot leczniczy nie posiada umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Teleporady realizowane przez lekarzy świadczących usługi dla platformy Receptovo nie są refundowane przez NFZ.

16.

Jakie są numery alarmowe w razie potrzeby otrzymania natychmiastowej pomocy medycznej ?

Jeśli zagrożone jest życie pacjenta i potrzebna jest natychmiastowa pomoc, należy zadzwonić na jeden z numerów ratunkowych:

  • 999 – to numer alarmowy pogotowia ratunkowego
  • 112 – to ogólny numer, który służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia, ale także mienia. Operator numeru 112 po rozmowie z Tobą powiadomi odpowiednie służby: pogotowie, straż pożarną, policję itp. Ma również możliwość połączyć Cię bezpośrednio z odpowiednią służbą.

Pamiętaj! Nie wzywaj służb do zachorowań i zdarzeń, które nie powodują nagłego zagrożenia zdrowia i życia.

E-recepta

1.

Czy recepta obejmuje refundację NFZ ?

Recepta realizowana przez nasz portal nie jest objęta refundacją NFZ. Odpłatna jest 100%.

2.

Jak długo ważna jest otrzymana recepta ?

E-recepta ważna jest 30 dni od daty wystawienia. W przypadku antybiotyków jest to 7 dni.

3.

Co jeśli na mojej recepcie jest błąd ?

W takim przypadku prosimy o nierealizowanie błędnej recepty i kontakt pod adres e-mail: reklamacje@receptovo.pl . W wiadomości proszę podać: imię, nazwisko, kod recepty oraz opis błędu na recepcie.

4.

Czy aby odebrać e-receptę muszę posiadać Internetowe Konto Pacjenta ?

Nie ma takiej potrzeby. Do realizacji e-recepty wystarczy SMS lub e-mail z kodem, który prześlemy. Warto jednak rozważyć założenie IKP z uwagi na wiele korzyści m.in. możliwość zobaczenia historii swojego leczenia, weryfikacji i wglądu do wystawionych e-recept, e-skierowań czy e-zwolnień.

5.

Czy e-receptę zrealizuję w każdej aptece ?

Tak, nasza e-recepta realizowana jest w każdej aptece. Od 1 stycznia 2020 roku każda apteka w Polsce zobowiązana jest do obsługi systemu recept elektronicznych.

Pokaż więcej
6.

Jak wygląda proces wystawiania e-recepty?

  1. Lekarz analizuje wywiad medyczny Pacjenta.
  2. Po przeprowadzeniu analizy lekarz kontaktuje się za pomocą środków porozumiewania się na odległość z Pacjentem w celu doprecyzowania wywiadu.
  3. Po przeprowadzeniu analizy, jeśli nie ma przeciwskazań lekarz od razu wystawia receptę w formie elektronicznej.
  4. Pacjent otrzymuje dedykowaną wiadomość SMS, w której znajduje się kod czterocyfrowy, a także receptę na podany e-mail w formacie pdf wraz z zaleceniami.
  5. Pacjent może zrealizować e-receptę w dowolnej aptece w zależności od swojej potrzeby.
7.

Czy zawsze otrzymam dany lek oraz wnioskowaną ilość opakowań ?

Każda konsultacja rozpatrywana jest indywidualnie. Przy każdej wizycie lekarz otrzymuje nową ankietę medyczną i w przypadku dodatkowych pytań kontaktuje się telefonicznie bądź przesyłając link do chatu na e-mail pacjenta. Na tej podstawie dokonuje analizy stanu zdrowia oraz podejmuje decyzję o wypisaniu recepty oraz ilości środka.

8.

Ile opakowań leku może jednorazowo przepisać lekarz?

Lekarz na receptovo.pl może wystawić receptę na maksymalnie 3 miesiące terapii. Jednakże niektóre leki są ograniczone do mniejszej ilości. W trosce o Twoje zdrowie po tym czasie zalecamy ponowne odbycie konsultacji, tak aby lekarz ocenił, czy nadal możesz bezpiecznie przyjmować dany lek.

9.

Co zrobić, gdy recepta się przeterminuje ?

Przeterminowana recepta niestety jest już nieważna, jeśli upłynął termin jej realizacji. Takiej recepty nie można już zrealizować w aptece. Jeżeli pacjent nadal potrzebuje leku, powinien skontaktować się z lekarzem w celu ponownego wystawienia recepty na lek.

10.

Czy otrzymam receptę transgraniczną?

Nie, niestety nie realizujemy recept transgranicznych.

11.

Co to jest e-recepta ?

E-recepta to elektroniczny odpowiednik papierowej wersji recepty i jest nazwą dla bardziej złożonego systemu informatycznego. Ma on na celu ułatwienie realizacji recept przez pacjenta i zmniejszenie błędów w procesie jej realizacji. Dodatkowo, system e-recept ma przeciwdziałać fałszywie wystawianym receptom. Recepty online wprowadzono 8 Stycznia 2020 roku i całkowicie zastąpiły tradycyjne recepty papierowe.

12.

Jak otrzymam e-receptę ?

Po przeanalizowaniu przez lekarza wstępnej ankiety medycznej, nastąpi konsultacja online, po której jeśli jest wskazanie lekarz wystawi receptę. Zostanie ona wysłana w formie wiadomości SMS (kod recepty) na podany przez Ciebie numer telefonu oraz pełna recepta wraz z zaleceniami na podany adres e-mail. 

13.

Kto wystawia e-recepty w Receptovo ?

W Receptovo wszystkie świadczenia przeprowadzane i realizowane są przez lekarzy posiadających aktywne prawo wykonywania zawodu. Recepty wystawiane przez Receptovo są zgodne z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia. Lekarze świadczący usługi w naszej przychodni online są zarejestrowani w polskiej Naczelnej Izbie Lekarskiej.

14.

Czy e-receptę muszę zrealizować w całości ?

Nie jest to konieczne. Farmaceuta w aptece może wydać pacjentowi 1 opakowanie leku z zaznaczeniem częściowej realizacji e‑recepty.

15.

Kto może wykupić moje leki z e-recepty?

Pacjent może upoważnić dowolną osobę, aby wykupiła leki z e-recepty, jednakże musi ona posiadać numer Pesel osoby, na którą została wystawiona e-recepta oraz czterocyfrowy kod recepty.

Informacja ta jest niezwykle przydatna w przypadku osób  starszych lub z ograniczoną sprawnością. 

16.

Czy pacjent ma dostęp do historii swoich recept ?

Tak, pacjent ma wgląd do historii leczenia, jak i wystawionych mu recept poprzez Internetowe Konto Pacjenta.

 

 

17.

Czy muszę każdorazowo wypełniać formularz, nawet gdy ponownie zamawiam ten sam lek ?

Tak, wypełnienie ankiety medycznej jest obowiązkowe za każdym razem. W trosce o Twoje zdrowie za każdym razem zadajemy Ci kluczowe pytania dotyczące Twojego stanu zdrowia, żeby ocenić, czy możesz bezpiecznie przyjmować konkretne leki.

18.

Czy e-receptę można zrealizować w aptece bez numeru PESEL ?

Tak, można zrealizować receptę w aptece bez podania numeru PESEL. W tym celu należy pokazać kod QR e-recepty w aplikacji mojeIKP lub pełną receptę w formacie PDF z kodem kreskowym.

19.

Jakie informacje są na e-recepcie ?

Każda e-recepta zawiera:

  • dane pacjenta,
  • dane lekarza/pielęgniarza wystawiającego receptę,
  • dane podmiotu, gdzie wystawiono dokument,
  • data wystawienia e-recepty,
  • informacje dotyczące przepisanych leków (nazwa, ilość, dawkowanie, skład leku recepturowego, sposób dawkowania),
  • numer recepty.
20.

Czy można uzyskać e-receptę na leki antykoncepcyjne ?

Tak, można uzyskać e-receptę na leki antykoncepcyjne. Receptovo oferuje usługę przedłużenia antykoncepcji hormonalnej.

21.

Co jeśli nie ma leku z e-recepty w aptece ?

Jeśli danego leku z e-recepty nie ma w danej aptece, farmaceuta może wydać zamiennik (lek zawierający tę samą substancję czynną). Innym rozwiązaniem jest udanie się do innej apteki. Jest również możliwość sprowadzenie danego leku do danej apteki z hurtowni.

E-konsultacja

1.

Czy mogę skorzystać z usługi, jeśli leczę się od lat w przychodni stacjonarnej ?

Jak najbardziej. Nasza usługa skierowana jest do osób, które cenią sobie wygodę oraz możliwość skorzystania z porady w dogodnym dla Ciebie momencie.

 Niezależnie od tego, ile lat leczysz się u danego lekarza, z powodzeniem możesz skorzystać z naszej usługi zdalnej konsultacji medycznej. Wystarczy wypełnić formularz medyczny, a lekarz skontaktuje się telefonicznie celem pomocy.

2.

Kiedy nastąpi kontakt od lekarza w ramach zamówionej usługi e-konsultacji telefonicznej ?

Podczas zamówienia e-konsultacji możesz wskazać najdogodniejszy dla Ciebie przedział godzinowy (w dniu dzisiejszym bądź jutrzejszym).

3.

Jak przygotować się do teleporady ?

Przed odbyciem teleporady warto zanotować na kartce wszystkie dokuczające nam symptomy. Dzięki temu nie pominiemy ważnych szczegółów, co pozwoli nam otrzymać fachową pomoc. Jeśli nie pamiętamy nazw zażywanych leków i ich dawek, a informacja o nich jest istotna dla naszego leczenia, również zanotujmy to na papierze. Pamiętajmy także, aby przekazać informacje od kiedy mamy objawy choroby, a także kiedy i w jakich sytuacjach pojawiają się lub nasilają jej symptomy.

4.

Czy w ramach e-konsultacji telefonicznej jest możliwość otrzymania e-skierowania na NFZ ?

Niestety nie ma takiej możliwości, ponieważ nie udzielamy świadczeń w ramach umowy z NFZ.

5.

Jak skorzystać z teleporady ?

  1. Wejdź w usługę e-konsultacja telefoniczna.
  2. Wybierz datę oraz przedział czasowy, w którym Twoja teleporada ma się odbyć.
  3. Szczegółowo wypełnij wywiad medyczny. Jeśli posiadasz dokumentację medyczną możesz ją załączyć w formularzu.
  4. W przeciągu wybranego przedziału czasowego lekarz zadzwoni do Ciebie w celu przeprowadzenia konsultacji i zaproponowania leczenia.
Pokaż więcej
6.

Dla kogo przeznaczone są konsultacje medyczne przez telefon?

Ponieważ osobista wizyta u lekarza nie zawsze jest koniecznością, telekonsultacja będzie udogodnieniem dla osób:

  • które potrzebują jedynie zwolnień lub przedłużenia recept na leki,
  • które kontrolują z lekarzem wdrożoną wcześniej terapię,
  • o obniżonej odporności, które nie mogą ryzykować kontaktu z patogenami w przychodni,
  • chcą przedyskutować wyniki przeprowadzonych badań lub skonsultować dalsze sposoby leczenia,
  • niepełnosprawnych, mających problemy z dostaniem się do przychodni,
  • posiadające pod opieką małe dzieci,
  • przewlekle chore, dla których kontakt z patogenami stanowi zagrożenie,
  • mające problemy z dojazdem do placówki medycznej,
  • kobiety w ciąży oraz seniorów,
  • które potrzebują zlecenia na wyroby i akcesoria medyczne.
7.

Nie mam ubezpieczenia. Czy mogę skorzystać z konsultacji telefonicznej z lekarzem w Receptovo ?

Oczywiście jest taka możliwość. Jesteśmy prywatną przychodnią i z naszych usług może skorzystać każda osoba. Zarówno ta posiadająca ubezpieczenie, czy też nie.

8.

Czy w czasie konsultacji z lekarzem w Receptovo mogę otrzymać e-zwolnienie lekarskie ?

Tak, istnieje możliwość wystawienia podczas teleporady z lekarzem tzw. L4, jeśli lekarz stwierdzi, że są do tego podstawy medyczne.

E-zwolnienie

1.

Czy e-zwolnienie jest automatycznie dostarczany do Pracodawcy ?

Tak. E-zwolnienie wypełnione zostaje w elektronicznym systemie ZUS i automatycznie dostarczane jest do pracodawcy. W przypadku jednak, gdy pracodawca nie posiada konta w PUE ZUS lekarz wystawiający e-zwolnienie poinformuje Cię o konieczności dostarczenia e-ZLA.

2.

Minął 1 dzień od wystawienia e-zwolnienia i nie jest nadal widoczne w PUE ZUS. Dlaczego ?

E-zwolnienie może być widoczne do 72 godzin od wypełnienia wniosku. Wynika to z faktu opóźnienia aktualizacji danych w systemie PUE ZUS.

3.

Posiadam dwóch pracodawców, czy jest możliwość wystawienia zwolnienia na dwa NIP-y ?

Oczywiście, jest możliwość wpisania w formualarz dodatkowego NIP-u Pracodawcy.

4.

Zwolnienie lekarskie wstecz – czy można je otrzymać?

Okres niezdolności do pracy potwierdzony zaświadczeniem lekarskim może zgodnie z przepisami obejmować nie więcej niż trzy dni wstecz względem dnia, w którym zostało przeprowadzone badanie lekarskie.

5.

Jak sprawdzić, czy e-zwolnienie faktycznie zostało wystawione ?

Po przeprowadzonej konsultacji z lekarzem otrzymasz kopię wystawionego zwolnienia na e-mail. Dodatkowo informacje na temat swojego zwolnienia możesz podejrzeć na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

Pokaż więcej
6.

Kiedy mogę skorzystać z e-zwolnienia ?

E-zwolnienie może zostać wystawione podczas stacjonarnej wizyty lekarskiej, teleporady lub konsultacji online. Każda z tych metod jest akceptowana niezależnie od formy, jak i specjalizacji lekarza. Jeśli jest wskazanie do wystawienia L4 może je wystawić każdy lekarz niezależnie od Twojego miejsca pobytu.

7.

Czy jest możliwość uzyskania zaświadczenia na uczelnię ?

Tak, jak najbardziej istnieje taka możliwość. We wstępnej ankiecie medycznej prosimy o zaznaczenie odpowiedniej informacji dla lekarza. 

8.

Czy możliwy jest zwrot kosztów konsultacji, jeśli nie otrzymam zwolnienia ?

Niestety nie. Sprzedajemy usługę konsultacji medycznej. Jeśli lekarz stwierdzi, że nie może wystawić zwolnienia lekarskiego ze względów medycznych lub prawnych to nie będziemy mogli zwrócić Ci pieniędzy za konsultację.