FAQ

Ogólne

1.

Jak działa Receptovo?

Wypełnij odpowiedni formularz medyczny i odpowiedz na wszystkie pytania. Lekarz otrzyma Twoją ankietę i dokona jej weryfikacji. W przypadku pozytywnej weryfikacji otrzymasz wiadomość e-mail oraz sms z kodem. W celu realizacji e-recepty wystarczy podać w aptece kod, który otrzymałaś/eś i swój PESEL.

2.

Czy moje dane osobowe są bezpieczne?

Jak najbardziej wszystkie dane naszych Pacjentów są chronione.Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w naszej polityce prywatności oraz regulaminie serwisu. 

3.

Czy i kiedy lekarz może odmówić wystawienia e-recepty/e-zwolnienia ?

Tak, lekarz ma prawo odmówić zrealizowania usługi, gdy ma przesłanki co do zasadności jej wystawienia. Są to m.in. obiekcje natury medycznej, brak wyraźnych wskazań, błędy w wypełnionym formularzu.

4.

Czy są jakiekolwiek dodatkowe koszty konsultacji lekarskiej ?

Nie ma ukrytych kosztów. Pełny koszt zawsze widnieje w formularzu usługi i podany jest przed dokonaniem płatności.

5.

W jakich godzinach realizowane są zamówienia ?

Zamówienia realizowane są w godzinach od 8:00 do 20:00, 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone po godzinie 20:00 zrealizowane zostaną następnego dnia w godzinach porannych, jako pierwsze do realizacji.

Pokaż więcej
6.

Gdzie mogę załączyć dokumentację medyczną do wizyty ?

Dokumentację medyczną można dołączyć podczas składania zamówienia w formularzu medycznym bądź przesłać mailowo na adres: kontakt@receptovo.pl

7.

W jaki sposób mogę zapłacić za konsultację medyczną ?

Obsługujemy szybkie przelewy oraz przelewy BLIK przy pomocy serwisu Przelewy24.

8.

Jaką mam pewność, że przepisany lek będzie dostępny w wybranej przeze mnie aptece?

W ramach telekonsultacji lekarz nie weryfikuje dostępności leków w aptekach. Takie informacje dostępne są w aptekach lub serwisach wskazujących dostępność leków w konkretnych aptekach.

9.

Czy jest możliwość zwrotu kosztów, gdy nie otrzymam e-recepty/e-zwolnienia ?

Niestety nie ma takiej możliwości. Lekarz ma prawo odmówić wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia w konkretnych przypadkach. O zaistniałej sytuacji wraz z adnotacją zostaną Państwo poinformowani. 

E-recepta

1.

Czy recepta obejmuje refundację NFZ ?

Recepta realizowana przez nasz portal nie jest objęta refundacją NFZ. Odpłatna jest 100%.

2.

Jak długo ważna jest otrzymana recepta ?

E-recepta ważna jest 30 dni od daty wystawienia. W przypadku antybiotyków jest to 7 dni.

3.

Co jeśli na mojej recepcie jest błąd ?

W takim przypadku prosimy o nierealizowanie błędnej recepty i kontakt pod adres e-mail: reklamacje@receptovo.pl . W wiadomości proszę podać: imię, nazwisko, kod recepty oraz opis błędu na recepcie.

4.

Czy aby odebrać e-receptę muszę posiadać Internetowe Konto Pacjenta ?

Nie ma takiej potrzeby. Do realizacji e-recepty wystarczy SMS lub e-mail z kodem, który prześlemy. Warto jednak rozważyć założenie IKP z uwagi na wiele korzyści m.in. możliwość zobaczenia historii swojego leczenia, weryfikacji i wglądu do wystawionych e-recept, e-skierowań czy e-zwolnień.

5.

Czy e-receptę zrealizuję w każdej aptece ?

Tak, nasza e-recepta realizowana jest w każdej aptece. Od 1 stycznia 2020 roku każda apteka w Polsce zobowiązana jest do obsługi systemu recept elektronicznych.

Pokaż więcej
6.

Jak wygląda proces wystawiania e-recepty?

  1. Lekarz analizuje wywiad medyczny Pacjenta.
  2. Po przeprowadzeniu analizy lekarz kontaktuje się za pomocą środków porozumiewania się na odległość z Pacjentem w celu doprecyzowania wywiadu.
  3. Po przeprowadzeniu analizy, jeśli nie ma przeciwskazań lekarz od razu wystawia receptę w formie elektronicznej.
  4. Pacjent otrzymuje dedykowaną wiadomość SMS, w której znajduje się kod czterocyfrowy, a także receptę na podany e-mail w formacie pdf wraz z zaleceniami.
  5. Pacjent może zrealizować e-receptę w dowolnej aptece w zależności od swojej potrzeby.
7.

Czy zawsze otrzymam dany lek oraz wnioskowaną ilość opakowań ?

Każda konsultacja rozpatrywana jest indywidualnie. Przy każdej wizycie lekarz otrzymuje nową ankietę medyczną i w przypadku dodatkowych pytań kontaktuje się przesyłając link do chatu na e-mail pacjenta. Na tej podstawie dokonuje analizy stanu zdrowia oraz podejmuje decyzję o wypisaniu recepty oraz ilości środka.

E-konsultacja

1.

Czy mogę skorzystać z usługi, jeśli leczę się od lat w przychodni stacjonarnej ?

Jak najbardziej. Nasza usługa skierowana jest do osób, które cenią sobie wygodę oraz możliwość skorzystania z porady w dogodnym dla Ciebie momencie.

 Niezależnie od tego, ile lat leczysz się u danego lekarza, z powodzeniem możesz skorzystać z naszej usługi zdalnej konsultacji medycznej. Wystarczy wypełnić formularz medyczny, a lekarz skontaktuje się telefonicznie celem pomocy.

2.

Kiedy nastąpi kontakt od lekarza w ramach zamówionej usługi e-konsultacji telefonicznej ?

Podczas zamówienia e-konsultacji możesz wskazać najdogodniejszy dla Ciebie przedział godzinowy (w dniu dzisiejszym bądź jutrzejszym).

3.

Jak przygotować się do teleporady ?

Przed odbyciem teleporady warto zanotować na kartce wszystkie dokuczające nam symptomy. Dzięki temu nie pominiemy ważnych szczegółów, co pozwoli nam otrzymać fachową pomoc. Jeśli nie pamiętamy nazw zażywanych leków i ich dawek, a informacja o nich jest istotna dla naszego leczenia, również zanotujmy to na papierze. Pamiętajmy także, aby przekazać informacje od kiedy mamy objawy choroby, a także kiedy i w jakich sytuacjach pojawiają się lub nasilają jej symptomy.

4.

Czy w ramach e-konsultacji telefonicznej jest możliwość otrzymania e-skierowania na NFZ ?

Niestety nie ma takiej możliwości, ponieważ nie udzielamy świadczeń w ramach umowy z NFZ.

5.

Jak skorzystać z e-konsultacji telefoniczej ?

  1. Wejdź w usługę e-konsultacja telefoniczna.
  2. Wybierz datę oraz przedział czasowy, w którym Twoja teleporada ma się odbyć.
  3. Szczegółowo wypełnij wywiad medyczny. Jeśli posiadasz dokumentację medyczną również ją załącz w formularzu.
  4. W przeciągu wybranego przedziału czasowego lekarz zadzwoni do Ciebie w celu przeprowadzenia konsultacji i zaproponowania leczenia.
Pokaż więcej
6.

Dla kogo przeznaczone są konsultacje medyczne przez telefon?

Ponieważ osobista wizyta u lekarza nie zawsze jest koniecznością, telekonsultacja będzie udogodnieniem dla osób:

  • które potrzebują jedynie zwolnień lub przedłużenia recept na leki,
  • które kontrolują z lekarzem wdrożoną wcześniej terapię,
  • o obniżonej odporności, które nie mogą ryzykować kontaktu z patogenami w przychodni,
  • chcą przedyskutować wyniki przeprowadzonych badań lub skonsultować dalsze sposoby leczenia,
  • niepełnosprawnych, mających problemy z dostaniem się do przychodni,
  • posiadające pod opieką małe dzieci,
  • przewlekle chore, dla których kontakt z patogenami stanowi zagrożenie,
  • mające problemy z dojazdem do placówki medycznej,
  • kobiety w ciąży oraz seniorów,
  • które potrzebują zlecenia na wyroby i akcesoria medyczne.

E-zwolnienie

1.

Czy e-zwolnienie jest automatycznie dostarczany do Pracodawcy ?

Tak. E-zwolnienie wypełnione zostaje w elektronicznym systemie ZUS i automatycznie dostarczane jest do pracodawcy. W przypadku jednak, gdy pracodawca nie posiada konta w PUE ZUS lekarz wystawiający e-zwolnienie poinformuje Cię o konieczności dostarczenia e-ZLA.

2.

Minął 1 dzień od wystawienia e-zwolnienia i nie jest nadal widoczne w PUE ZUS. Dlaczego ?

E-zwolnienie może być widoczne do 72 godzin od wypełnienia wniosku. Wynika to z faktu opóźnienia aktualizacji danych w systemie PUE ZUS.

3.

Posiadam dwóch pracodawców, czy jest możliwość wystawienia zwolnienia na dwa NIP-y ?

Oczywiście, jest możliwość wpisania w formualarz dodatkowego NIP-u Pracodawcy.

4.

Zwolnienie lekarskie wstecz – czy można je otrzymać?

Okres niezdolności do pracy potwierdzony zaświadczeniem lekarskim może zgodnie z przepisami obejmować nie więcej niż trzy dni wstecz względem dnia, w którym zostało przeprowadzone badanie lekarskie.

5.

Jak sprawdzić, czy e-zwolnienie faktycznie zostało wystawione ?

Po przeprowadzonej konsultacji z lekarzem otrzymasz kopię wystawionego zwolnienia na e-mail. Dodatkowo informacje na temat swojego zwolnienia możesz podejrzeć na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

Pokaż więcej
6.

Kiedy mogę skorzystać z e-zwolnienia ?

E-zwolnienie może zostać wystawione podczas stacjonarnej wizyty lekarskiej, teleporady lub konsultacji online. Każda z tych metod jest akceptowana niezależnie od formy, jak i specjalizacji lekarza. Jeśli jest wskazanie do wystawienia L4 może je wystawić każdy lekarz niezależnie od Twojego miejsca pobytu.