FAQ

Ogólne

1.

Jak działa Receptovo?

Wypełnij odpowiedni, wstępny formularz medyczny i odpowiedz na wszystkie pytania. Lekarz otrzyma Twoją ankietę i dokona jej weryfikacji a następnie skontaktuje się z Tobą w celu przeprowadzenia dodatkowego, szczegółowego wywiadu. W przypadku pozytywnej weryfikacji otrzymasz wiadomość e-mail oraz sms z kodem. W celu realizacji e-recepty wystarczy podać w aptece kod, który otrzymałaś/eś i swój PESEL.

2.

Czy moje dane osobowe są bezpieczne?

Jak najbardziej wszystkie dane naszych Pacjentów są chronione.Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w naszej polityce prywatności oraz regulaminie serwisu. 

3.

Czy i kiedy lekarz może odmówić wystawienia e-recepty/e-zwolnienia ?

Tak, lekarz ma prawo odmówić zrealizowania usługi, gdy ma przesłanki co do zasadności jej wystawienia. Są to m.in. obiekcje natury medycznej, brak wyraźnych wskazań, błędy w wypełnionym formularzu.

4.

Czy są jakiekolwiek dodatkowe koszty konsultacji lekarskiej ?

Nie ma ukrytych kosztów. Pełny koszt zawsze widnieje w formularzu usługi i podany jest przed dokonaniem płatności.

5.

W jakich godzinach realizowane są zamówienia na usługi ?

Zamówienia realizowane są w godzinach od 8:00 do 20:00, 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone po godzinie 20:00 zrealizowane zostaną następnego dnia w godzinach porannych, jako pierwsze do realizacji.

Pokaż więcej
6.

Gdzie mogę załączyć dokumentację medyczną do wizyty ?

Dokumentację medyczną można dołączyć podczas składania zamówienia w formularzu medycznym bądź przesłać mailowo na adres: kontakt@receptovo.pl

7.

W jaki sposób mogę zapłacić za konsultację medyczną ?

Obsługujemy szybkie przelewy oraz przelewy BLIK za pośrednictwem serwisu Przelewy24.

8.

Jaką mam pewność, że przepisany lek będzie dostępny w wybranej przeze mnie aptece?

W ramach telekonsultacji lekarz nie weryfikuje dostępności leków w aptekach. Takie informacje dostępne są w aptekach lub serwisach wskazujących dostępność leków w konkretnych aptekach.

9.

Czy jest możliwość zwrotu kosztów, gdy nie otrzymam e-recepty/e-zwolnienia ?

Niestety nie ma takiej możliwości. Lekarz ma prawo odmówić wystawienia e-recepty lub e-zwolnienia w konkretnych przypadkach. O zaistniałej sytuacji wraz z adnotacją zostaną Państwo poinformowani. 

10.

Nie otrzymałem informacji zwrotnej po konsultacji. Co robić ?

W pierwszej kolejności prosimy o sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce e-mail oraz wiadomości sms. Jeśli wiadomości nie dotarły napisz wiadomość na adres kontakt@receptovo.pl w celu wyjaśnienia sytuacji. 

11.

Co to jest telemedycyna ?

Telemedycyna to forma udzielania świadczeń medycznych takich jak udzielanie porad medycznych, diagnozowanie i leczenie pacjentów przy użyciu systemów teleinformatycznych. Jest to kontakt lekarza z pacjentem na odległość, którego celem jest ocena zdrowia pacjenta.

12.

Czy muszę się rejestrować, aby skorzystać z usługi ?

Nie, nie ma konieczności rejestracji. 

13.

Czy mogę skorzystać z Receptovo, jeśli nie posiadam ubezpieczenia zdrowotnego ?

Tak, Receptovo jest dostępne dla wszystkich osób, niezależnie od posiadania ubezpieczenia zdrowotnego.

14.

Co zrobić jeśli napotkałem jakikolwiek problem?

Jeśli napotkasz problem podczas korzystania z Receptovo, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta za pomocą adresu e-mail: kontakt@receptovo.pl lub przez formularz kontaktowy na naszej stronie (zakładka kontakt). Prosimy o wiadomość odnośnie zaistniałego problemu a Nasz zespół postara się jak najszybciej Ci pomóc. 

15.

Dlaczego usługi są płatne ?

Nasz podmiot leczniczy nie posiada umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Teleporady realizowane przez lekarzy świadczących usługi dla platformy Receptovo nie są refundowane przez NFZ.

16.

Jakie są numery alarmowe w razie potrzeby otrzymania natychmiastowej pomocy medycznej ?

Jeśli zagrożone jest życie pacjenta i potrzebna jest natychmiastowa pomoc, należy zadzwonić na jeden z numerów ratunkowych:

  • 999 – to numer alarmowy pogotowia ratunkowego
  • 112 – to ogólny numer, który służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia, ale także mienia. Operator numeru 112 po rozmowie z Tobą powiadomi odpowiednie służby: pogotowie, straż pożarną, policję itp. Ma również możliwość połączyć Cię bezpośrednio z odpowiednią służbą.

Pamiętaj! Nie wzywaj służb do zachorowań i zdarzeń, które nie powodują nagłego zagrożenia zdrowia i życia.

17.

Czy Receptovo jest bezpieczne i legalne ?

Tak, Receptovo jest bezpieczne. Nasza platforma zapewnia konsultacje lekarskie online i wystawianie e-recept, a wszystkie procedury są zgodne z polskim prawem i wytycznymi Ministerstwa Zdrowia. Dane osobowe pacjentów są chronione, a lekarze świadczący usługi w Receptovo posiadają aktywne prawo wykonywania zawodu i są zarejestrowani w Naczelnej Izbie Lekarskiej. 

Pytania do e-recept

1.

Czy recepta obejmuje refundację NFZ ?

Recepta realizowana przez nasz portal nie jest objęta refundacją NFZ. Odpłatna jest 100%.

2.

Jak długo ważna jest otrzymana recepta ?

E-recepta ważna jest 30 dni od daty wystawienia. W przypadku antybiotyków jest to 7 dni.

3.

Co jeśli na mojej recepcie jest błąd ?

W takim przypadku prosimy o nierealizowanie błędnej recepty i kontakt pod adres e-mail: reklamacje@receptovo.pl . W wiadomości proszę podać: imię, nazwisko, kod recepty oraz opis błędu na recepcie.

4.

Czy aby odebrać e-receptę muszę posiadać Internetowe Konto Pacjenta ?

Nie ma takiej potrzeby. Do realizacji e-recepty wystarczy SMS lub e-mail z kodem, który prześlemy. Warto jednak rozważyć założenie IKP z uwagi na wiele korzyści m.in. możliwość zobaczenia historii swojego leczenia, weryfikacji i wglądu do wystawionych e-recept, e-skierowań czy e-zwolnień.

5.

Czy e-receptę zrealizuję w każdej aptece ?

Tak, nasza e-recepta realizowana jest w każdej aptece. Od 1 stycznia 2020 roku każda apteka w Polsce zobowiązana jest do obsługi systemu recept elektronicznych.

Pokaż więcej
6.

Jak wygląda proces wystawiania e-recepty?

  1. Lekarz analizuje wywiad medyczny Pacjenta.
  2. Po przeprowadzeniu analizy lekarz kontaktuje się za pomocą środków porozumiewania się na odległość z Pacjentem w celu doprecyzowania wywiadu.
  3. Po przeprowadzeniu analizy, jeśli nie ma przeciwskazań lekarz od razu wystawia receptę w formie elektronicznej.
  4. Pacjent otrzymuje dedykowaną wiadomość SMS, w której znajduje się kod czterocyfrowy, a także receptę na podany e-mail w formacie pdf wraz z zaleceniami.
  5. Pacjent może zrealizować e-receptę w dowolnej aptece w zależności od swojej potrzeby.
7.

Czy zawsze otrzymam dany lek oraz wnioskowaną ilość opakowań ?

Każda konsultacja rozpatrywana jest indywidualnie. Przy każdej wizycie lekarz otrzymuje nową ankietę medyczną i w przypadku dodatkowych pytań kontaktuje się telefonicznie bądź przesyłając link do chatu na e-mail pacjenta. Na tej podstawie dokonuje analizy stanu zdrowia oraz podejmuje decyzję o wypisaniu recepty oraz ilości środka.

8.

Ile opakowań leku może jednorazowo przepisać lekarz?

Lekarz na receptovo.pl może wystawić receptę na maksymalnie 3 miesiące terapii. Jednakże niektóre leki są ograniczone do mniejszej ilości. W trosce o Twoje zdrowie po tym czasie zalecamy ponowne odbycie konsultacji, tak aby lekarz ocenił, czy nadal możesz bezpiecznie przyjmować dany lek.

9.

Co zrobić, gdy recepta się przeterminuje ?

Przeterminowana recepta niestety jest już nieważna, jeśli upłynął termin jej realizacji. Takiej recepty nie można już zrealizować w aptece. Jeżeli pacjent nadal potrzebuje leku, powinien skontaktować się z lekarzem w celu ponownego wystawienia recepty na lek.

10.

Czy otrzymam receptę transgraniczną?

Nie, niestety nie realizujemy recept transgranicznych.

11.

Co to jest e-recepta ?

E-recepta to elektroniczny odpowiednik papierowej wersji recepty i jest nazwą dla bardziej złożonego systemu informatycznego. Ma on na celu ułatwienie realizacji recept przez pacjenta i zmniejszenie błędów w procesie jej realizacji. Dodatkowo, system e-recept ma przeciwdziałać fałszywie wystawianym receptom. Recepty online wprowadzono 8 Stycznia 2020 roku i całkowicie zastąpiły tradycyjne recepty papierowe.

12.

Jak otrzymam e-receptę ?

Po przeanalizowaniu przez lekarza wstępnej ankiety medycznej, nastąpi konsultacja online, po której jeśli jest wskazanie lekarz wystawi receptę. Zostanie ona wysłana w formie wiadomości SMS (kod recepty) na podany przez Ciebie numer telefonu oraz pełna recepta wraz z zaleceniami na podany adres e-mail. 

13.

Kto wystawia e-recepty w Receptovo ?

W Receptovo wszystkie świadczenia przeprowadzane i realizowane są przez lekarzy posiadających aktywne prawo wykonywania zawodu. Recepty wystawiane przez Receptovo są zgodne z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia. Lekarze świadczący usługi w naszej przychodni online są zarejestrowani w polskiej Naczelnej Izbie Lekarskiej.

14.

Czy e-receptę muszę zrealizować w całości ?

Nie jest to konieczne. Farmaceuta w aptece może wydać pacjentowi 1 opakowanie leku z zaznaczeniem częściowej realizacji e‑recepty.

15.

Kto może wykupić moje leki z e-recepty?

Pacjent może upoważnić dowolną osobę, aby wykupiła leki z e-recepty, jednakże musi ona posiadać numer Pesel osoby, na którą została wystawiona e-recepta oraz czterocyfrowy kod recepty.

Informacja ta jest niezwykle przydatna w przypadku osób  starszych lub z ograniczoną sprawnością. 

16.

Czy pacjent ma dostęp do historii swoich recept ?

Tak, pacjent ma wgląd do historii leczenia, jak i wystawionych mu recept poprzez Internetowe Konto Pacjenta.

 

 

17.

Czy muszę każdorazowo wypełniać formularz, nawet gdy ponownie zamawiam ten sam lek ?

Tak, wypełnienie ankiety medycznej jest obowiązkowe za każdym razem. W trosce o Twoje zdrowie za każdym razem zadajemy Ci kluczowe pytania dotyczące Twojego stanu zdrowia, żeby ocenić, czy możesz bezpiecznie przyjmować konkretne leki.

18.

Czy e-receptę można zrealizować w aptece bez numeru PESEL ?

Tak, można zrealizować receptę w aptece bez podania numeru PESEL. W tym celu należy pokazać kod QR e-recepty w aplikacji mojeIKP lub pełną receptę w formacie PDF z kodem kreskowym.

19.

Jakie informacje są na e-recepcie ?

Każda e-recepta zawiera:

  • dane pacjenta,
  • dane lekarza/pielęgniarza wystawiającego receptę,
  • dane podmiotu, gdzie wystawiono dokument,
  • data wystawienia e-recepty,
  • informacje dotyczące przepisanych leków (nazwa, ilość, dawkowanie, skład leku recepturowego, sposób dawkowania),
  • numer recepty.
20.

Czy można uzyskać e-receptę na leki antykoncepcyjne ?

Tak, można uzyskać e-receptę na leki antykoncepcyjne. Receptovo oferuje usługę przedłużenia antykoncepcji hormonalnej.

21.

Co jeśli nie ma leku z e-recepty w aptece ?

Jeśli danego leku z e-recepty nie ma w danej aptece, farmaceuta może wydać zamiennik (lek zawierający tę samą substancję czynną). Innym rozwiązaniem jest udanie się do innej apteki. Jest również możliwość sprowadzenie danego leku do danej apteki z hurtowni.

22.

Czy potrzebuję e-recepty na tabletkę dzień po ?

Tak, w Polsce wymagana jest recepta na tabletkę "dzień po", czyli tzw. antykoncepcję awaryjną. Od 2017 roku, tabletki te są dostępne wyłącznie na receptę.

Pytania do e-konsultacji

1.

Czy mogę skorzystać z usługi, jeśli leczę się od lat w przychodni stacjonarnej ?

Jak najbardziej. Nasza usługa skierowana jest do osób, które cenią sobie wygodę oraz możliwość skorzystania z porady w dogodnym dla Ciebie momencie.

 Niezależnie od tego, ile lat leczysz się u danego lekarza, z powodzeniem możesz skorzystać z naszej usługi zdalnej konsultacji medycznej. Wystarczy wypełnić formularz medyczny, a lekarz skontaktuje się telefonicznie celem pomocy.

2.

Kiedy nastąpi kontakt od lekarza w ramach zamówionej usługi e-konsultacji telefonicznej ?

Podczas zamówienia e-konsultacji możesz wskazać najdogodniejszy dla Ciebie przedział godzinowy (w dniu dzisiejszym bądź jutrzejszym).

3.

Jak przygotować się do teleporady ?

Przed odbyciem teleporady warto zanotować na kartce wszystkie dokuczające nam symptomy. Dzięki temu nie pominiemy ważnych szczegółów, co pozwoli nam otrzymać fachową pomoc. Jeśli nie pamiętamy nazw zażywanych leków i ich dawek, a informacja o nich jest istotna dla naszego leczenia, również zanotujmy to na papierze. Pamiętajmy także, aby przekazać informacje od kiedy mamy objawy choroby, a także kiedy i w jakich sytuacjach pojawiają się lub nasilają jej symptomy.

4.

Czy w ramach e-konsultacji telefonicznej jest możliwość otrzymania e-skierowania na NFZ ?

Niestety nie ma takiej możliwości, ponieważ nie udzielamy świadczeń w ramach umowy z NFZ.

5.

Jak skorzystać z teleporady ?

  1. Wejdź w usługę e-konsultacja telefoniczna.
  2. Wybierz datę oraz przedział czasowy, w którym Twoja teleporada ma się odbyć.
  3. Szczegółowo wypełnij wywiad medyczny. Jeśli posiadasz dokumentację medyczną możesz ją załączyć w formularzu.
  4. W przeciągu wybranego przedziału czasowego lekarz zadzwoni do Ciebie w celu przeprowadzenia konsultacji i zaproponowania leczenia.
Pokaż więcej
6.

Dla kogo przeznaczone są konsultacje medyczne przez telefon?

Ponieważ osobista wizyta u lekarza nie zawsze jest koniecznością, telekonsultacja będzie udogodnieniem dla osób:

  • które potrzebują jedynie zwolnień lub przedłużenia recept na leki,
  • które kontrolują z lekarzem wdrożoną wcześniej terapię,
  • o obniżonej odporności, które nie mogą ryzykować kontaktu z patogenami w przychodni,
  • chcą przedyskutować wyniki przeprowadzonych badań lub skonsultować dalsze sposoby leczenia,
  • niepełnosprawnych, mających problemy z dostaniem się do przychodni,
  • posiadające pod opieką małe dzieci,
  • przewlekle chore, dla których kontakt z patogenami stanowi zagrożenie,
  • mające problemy z dojazdem do placówki medycznej,
  • kobiety w ciąży oraz seniorów,
  • które potrzebują zlecenia na wyroby i akcesoria medyczne.
7.

Nie mam ubezpieczenia. Czy mogę skorzystać z konsultacji telefonicznej z lekarzem w Receptovo ?

Oczywiście jest taka możliwość. Jesteśmy prywatną przychodnią i z naszych usług może skorzystać każda osoba. Zarówno ta posiadająca ubezpieczenie, czy też nie.

8.

Czy w czasie konsultacji z lekarzem w Receptovo mogę otrzymać e-zwolnienie lekarskie ?

Tak, istnieje możliwość wystawienia podczas teleporady z lekarzem tzw. L4, jeśli lekarz stwierdzi, że są do tego podstawy medyczne.

Pytania do e-zwolnień L4 online

1.

Czy e-zwolnienie jest automatycznie dostarczany do Pracodawcy ?

Tak. E-zwolnienie wypełnione zostaje w elektronicznym systemie ZUS i automatycznie dostarczane jest do pracodawcy. W przypadku jednak, gdy pracodawca nie posiada konta w PUE ZUS lekarz wystawiający e-zwolnienie poinformuje Cię o konieczności dostarczenia e-ZLA.

2.

Minął 1 dzień od wystawienia e-zwolnienia i nie jest nadal widoczne w PUE ZUS. Dlaczego ?

E-zwolnienie może być widoczne do 72 godzin od wypełnienia wniosku. Wynika to z faktu opóźnienia aktualizacji danych w systemie PUE ZUS.

3.

Posiadam dwóch pracodawców, czy jest możliwość wystawienia zwolnienia na dwa NIP-y ?

Oczywiście, jest możliwość wpisania w formualarz dodatkowego NIP-u Pracodawcy.

4.

Zwolnienie lekarskie wstecz – czy można je otrzymać?

Okres niezdolności do pracy potwierdzony zaświadczeniem lekarskim może zgodnie z przepisami obejmować nie więcej niż trzy dni wstecz względem dnia, w którym zostało przeprowadzone badanie lekarskie.

5.

Jak sprawdzić, czy e-zwolnienie faktycznie zostało wystawione ?

E-zwolnienie może zostać wystawione podczas stacjonarnej wizyty lekarskiej, teleporady lub konsultacji online. Każda z tych metod jest akceptowana niezależnie od formy, jak i specjalizacji lekarza. Jeśli jest wskazanie do wystawienia L4 może je wystawić każdy lekarz niezależnie od Twojego miejsca pobytu.

Pokaż więcej
6.

Kiedy mogę skorzystać z e-zwolnienia ?

E-zwolnienie może zostać wystawione podczas stacjonarnej wizyty lekarskiej, teleporady lub konsultacji online. Każda z tych metod jest akceptowana niezależnie od formy, jak i specjalizacji lekarza. Jeśli jest wskazanie do wystawienia L4 może je wystawić każdy lekarz niezależnie od Twojego miejsca pobytu.

7.

Czy jest możliwość uzyskania zaświadczenia na uczelnię ?

Niestety nie. Sprzedajemy usługę konsultacji medycznej. Jeśli lekarz stwierdzi, że nie może wystawić zwolnienia lekarskiego ze względów medycznych lub prawnych to nie będziemy mogli zwrócić Ci pieniędzy za konsultację.

8.

Czy możliwy jest zwrot kosztów konsultacji, jeśli nie otrzymam zwolnienia ?

Niestety nie. Sprzedajemy usługę konsultacji medycznej. Jeśli lekarz stwierdzi, że nie może wystawić zwolnienia lekarskiego ze względów medycznych lub prawnych to nie będziemy mogli zwrócić Ci pieniędzy za konsultację.

9.

Czy, jeśli wnioskuję o zwolnienie lekarskie tzw. "zagraniczne" to, czy otrzymam podpisany przez lekarza dokument ?

Tak, wystawione zwolnienie lekarskie przesyłane jest wraz z podpisem i pieczątką lekarza.

10.

Gdzie zagranicą honorowane są polskie zwolnienia lekarskie ?

Polskie zwolnienie e-ZLA jest uznawane w całej Unii Europejskiej.