Ogólne
Jak działa Receptovo?
Wypełnij odpowiedni, wstępny formularz medyczny i odpowiedz na wszystkie pytania. Lekarz otrzyma Twoją ankietę i dokona jej weryfikacji a następnie skontaktuje się z Tobą w celu przeprowadzenia dodatkowego, szczegółowego wywiadu. W przypadku pozytywnej weryfikacji otrzymasz wiadomość e-mail oraz sms z kodem. W celu realizacji e-recepty wystarczy podać w aptece kod, który otrzymałaś/eś i swój PESEL.
Czy moje dane osobowe są bezpieczne?
Jak najbardziej wszystkie dane naszych Pacjentów są chronione.Szczegółowe informacje w tym zakresie zawarte są w naszej polityce prywatności oraz regulaminie serwisu.
Czy i kiedy lekarz może odmówić wystawienia e-recepty/e-zwolnienia ?
Tak, lekarz ma prawo odmówić zrealizowania usługi, gdy ma przesłanki co do zasadności jej wystawienia. Są to m.in. obiekcje natury medycznej, brak wyraźnych wskazań, błędy w wypełnionym formularzu.
Czy są jakiekolwiek dodatkowe koszty konsultacji lekarskiej ?
Nie ma ukrytych kosztów. Pełny koszt zawsze widnieje w formularzu usługi i podany jest przed dokonaniem płatności.
W jakich godzinach realizowane są zamówienia na usługi ?
Zamówienia realizowane są w godzinach od 8:00 do 20:00, 7 dni w tygodniu. Zamówienia złożone po godzinie 20:00 zrealizowane zostaną następnego dnia w godzinach porannych, jako pierwsze do realizacji.
E-recepta
Czy recepta obejmuje refundację NFZ ?
Recepta realizowana przez nasz portal nie jest objęta refundacją NFZ. Odpłatna jest 100%.
Jak długo ważna jest otrzymana recepta ?
E-recepta ważna jest 30 dni od daty wystawienia. W przypadku antybiotyków jest to 7 dni.
Co jeśli na mojej recepcie jest błąd ?
W takim przypadku prosimy o nierealizowanie błędnej recepty i kontakt pod adres e-mail: reklamacje@receptovo.pl . W wiadomości proszę podać: imię, nazwisko, kod recepty oraz opis błędu na recepcie.
Czy aby odebrać e-receptę muszę posiadać Internetowe Konto Pacjenta ?
Nie ma takiej potrzeby. Do realizacji e-recepty wystarczy SMS lub e-mail z kodem, który prześlemy. Warto jednak rozważyć założenie IKP z uwagi na wiele korzyści m.in. możliwość zobaczenia historii swojego leczenia, weryfikacji i wglądu do wystawionych e-recept, e-skierowań czy e-zwolnień.
Czy e-receptę zrealizuję w każdej aptece ?
Tak, nasza e-recepta realizowana jest w każdej aptece. Od 1 stycznia 2020 roku każda apteka w Polsce zobowiązana jest do obsługi systemu recept elektronicznych.
E-konsultacja
Czy mogę skorzystać z usługi, jeśli leczę się od lat w przychodni stacjonarnej ?
Jak najbardziej. Nasza usługa skierowana jest do osób, które cenią sobie wygodę oraz możliwość skorzystania z porady w dogodnym dla Ciebie momencie.
Niezależnie od tego, ile lat leczysz się u danego lekarza, z powodzeniem możesz skorzystać z naszej usługi zdalnej konsultacji medycznej. Wystarczy wypełnić formularz medyczny, a lekarz skontaktuje się telefonicznie celem pomocy.
Kiedy nastąpi kontakt od lekarza w ramach zamówionej usługi e-konsultacji telefonicznej ?
Podczas zamówienia e-konsultacji możesz wskazać najdogodniejszy dla Ciebie przedział godzinowy (w dniu dzisiejszym bądź jutrzejszym).
Jak przygotować się do teleporady ?
Przed odbyciem teleporady warto zanotować na kartce wszystkie dokuczające nam symptomy. Dzięki temu nie pominiemy ważnych szczegółów, co pozwoli nam otrzymać fachową pomoc. Jeśli nie pamiętamy nazw zażywanych leków i ich dawek, a informacja o nich jest istotna dla naszego leczenia, również zanotujmy to na papierze. Pamiętajmy także, aby przekazać informacje od kiedy mamy objawy choroby, a także kiedy i w jakich sytuacjach pojawiają się lub nasilają jej symptomy.
Czy w ramach e-konsultacji telefonicznej jest możliwość otrzymania e-skierowania na NFZ ?
Niestety nie ma takiej możliwości, ponieważ nie udzielamy świadczeń w ramach umowy z NFZ.
Jak skorzystać z teleporady ?
- Wejdź w usługę e-konsultacja telefoniczna.
- Wybierz datę oraz przedział czasowy, w którym Twoja teleporada ma się odbyć.
- Szczegółowo wypełnij wywiad medyczny. Jeśli posiadasz dokumentację medyczną możesz ją załączyć w formularzu.
- W przeciągu wybranego przedziału czasowego lekarz zadzwoni do Ciebie w celu przeprowadzenia konsultacji i zaproponowania leczenia.
E-zwolnienie
Czy e-zwolnienie jest automatycznie dostarczany do Pracodawcy ?
Tak. E-zwolnienie wypełnione zostaje w elektronicznym systemie ZUS i automatycznie dostarczane jest do pracodawcy. W przypadku jednak, gdy pracodawca nie posiada konta w PUE ZUS lekarz wystawiający e-zwolnienie poinformuje Cię o konieczności dostarczenia e-ZLA.
Minął 1 dzień od wystawienia e-zwolnienia i nie jest nadal widoczne w PUE ZUS. Dlaczego ?
E-zwolnienie może być widoczne do 72 godzin od wypełnienia wniosku. Wynika to z faktu opóźnienia aktualizacji danych w systemie PUE ZUS.
Posiadam dwóch pracodawców, czy jest możliwość wystawienia zwolnienia na dwa NIP-y ?
Oczywiście, jest możliwość wpisania w formualarz dodatkowego NIP-u Pracodawcy.
Zwolnienie lekarskie wstecz – czy można je otrzymać?
Okres niezdolności do pracy potwierdzony zaświadczeniem lekarskim może zgodnie z przepisami obejmować nie więcej niż trzy dni wstecz względem dnia, w którym zostało przeprowadzone badanie lekarskie.
Jak sprawdzić, czy e-zwolnienie faktycznie zostało wystawione ?
Po przeprowadzonej konsultacji z lekarzem otrzymasz kopię wystawionego zwolnienia na e-mail. Dodatkowo informacje na temat swojego zwolnienia możesz podejrzeć na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE ZUS).